BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Saturday, May 12, 2012

syukur..alhamdulillah

syukur sangat rasenye..alhamdulillah Allah masih bagi peluang untuk aku berubah..berubah ke jalan yang diredhai Allah..aku tahu nak berubah ke arah kebaikan itu bukan sesuatu yang mudah mcm makan kacang..perlu kuat kan hati..iman semua la..aku dah tak nak pikir orang di sekeliling yang penting aku nak hidup tenang, aman dan diredhai Allah..kadang-kadang aku tak tahu nak mula dari mane..sape yang nak tolong..macam-macam la..nak cakap aku jahil aku banyak belajar agama..aku tahu hukum-hukum Allah..aku yang menzalimi diri aku sendiri..sekarang hidup aku rasa kosong sangat..mungkin rahmat Allah jauh sangat dari aku..bile pikir hidop aku sekarang aku rasa sedih sangat.."masihkah ada peluang untuk aku dapat rahmat Allah?" selalu je hati aku terdetik macam tu..aku nak sangat hidop hepi..tengok wanita pakai tudung labuh-labuh aku teringin sangat nak pakai macam tu..sejuk je mata memandang..kadan-kadang rase malu jugak nak berubah takot orang cakap ape..tapi bile pikir balik "dekat padang mahsyar nanti tak de orang pon boley tolong aku melainkan amal ibadat aku kat atas dunia ni"..aku nak wat 5 perkara rukun islam betol-betol kena jage.


RUKUN ISLAM
1. Mengucap dua kalimah syahadah
2. Menunaikan solat 5 waktu sehari semalam
3. Berpuasa di bulan Ramadhan
4. Menunaikan zakat
5. Menunaikan Haji


kawan aku penah cakap "wat cam solat nk g dating ngan 'pakwe' kite..lau nk g jmpe pakwe konfem-konfem la nak cantek, wangi, bersih dan yang penting nk punctual giler la orang ckp..lau nak jumpe kol 3, konfem kol 2 tu da siap kan..macam la solat jugak, Allah tu pakwe kite yang sangat setia..yang tak kan penah tinggal kite" Ya Allah..aku ni hanya pikir cinta manusia je..cinta Allah yang hakiki..sekarang aku tak nak dah pikir pakwe ke ape ke..Allah dah tetap kan jodoh kite..aku berubah tutup aurat dengan sempurna..aku insan yang sangat lemah dan kerdil..aku xnak persiakan peluang yang Allah bagi sebab Dia sayang aku..Ya Allah aku bersyukur kepadamu...
TERIMA KASIH YA ALLAH..


p/s: terima kasih rumet yang tersayang sebab slalu ade mase senang dan susah..semoga kite selalu dirahmati Allah..





dorang ni sangat cantek bila bertudung... :)

No comments:

Post a Comment